TMNT - the movie, the fascination

Igår var en dag som avnjöts i Gamla Stans trånga gränder. SciFi-bokhandeln besöktes givetvis. Man kan inte gå till Gamla Stan utan att besöka den. När vi var där förra veckan så envisades Andreas med att köpa en jättekass film om någon konstig robot (?), trots att jag ville att vi skulle köpa Första Turtlesfilmen. Ja, den oerhört fula filmen från 1993 innan animering blev hett och skådisarna går omkring i heta Turtlesdräkter istället. Framsidan är så himla groteskt tacky att jag bröt ihop av skratt redan i butiken, men som gammalt TMNT-fan så måste jag ju ändå ha sett filmen.

Efter att ha sett den så undrar jag dock: Varför är Shredder så enormt töntigt klädd? Han hade väl en grym rustning som gick i blått, svart och grått och inte vinröda trikåer, eller minns jag så fel? Och varför har inte April O'Neil sin välkända gula overall, och istället springer omkring och fjompar sig i kjol? Var var Bebop och Rocksteady någonstans?

Min favorit i Turtlesgänget, var förutom April O'Neil, turtlen Michelangelo. Jag hade honom t.o.m. som Turtlesfigur, som vid tillfälle följde med till skolan och satt på mitt bänklock. Sen hade jag även jeans med Turtlestryck på och prenumererade på Turtlestidningen samt spelade Turtles på NES (ett spel som tål att diskuteras, haha). Inte så hett när man var tjej kanske, jag minns inte ens om det välkomnades bland killarna, som tyckte man som tjej klampade in på deras Turtlesterritorium.

Filmen sög såklart något enormt och jag längtar efter att läsa serietidningen igen, som var en miljard ggr bättre. Bara synd att jag inte har sparat dem. Kanske kan gå till nån serieshop och köpa upp mig på dem.


Kommentarer
Postat av: Patrick

Åh! Jag både serietidningar och en selektion av figurer när jag var liten ^^ NES-spelet hade jag inte, vilket kanske var tur, då många säkerligen har ärrats för livet av det.



Det riktigt tragiska är väl dock att första Turtles-filmen väl ändå var den bästa av de tre. Eller ja, den hade åtminstone inga Vanilla Ice-cameos ><'

2010-10-05 @ 23:28:13
URL: http://paevdali.blogg.se/
Postat av: Linda

Patrick: Hahaha, jag kan faktiskt tänka mig att det är den bästa filmen. De andra ser ännu risigare ut bara på omslaget. Det enda positiva är att man får film 2 & 3 i en och samma DVD om man köper dem på SciFi-bokhandeln här i Sthlm. Two for the price of one, man kanske ska slå till iaf och vältra sig i dålig Turtlesfilm hela helgen? ;)

2010-10-06 @ 00:18:53
URL: http://yvlima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0