We stand united

Idag är det en sån där underbart härlig dag. Sol i själen, sol i sinnet. Idag kan inget ta ifrån mig lyckan. Det verkar som att det vänder för oss alla nu, en efter en. Jag tas tillbaka till hösten 2007 när jag var som mest i botten. Jag minns speciellt en händelse som gjorde att jag kände hur allas själar liksom bara drogs neråt, och det var när jag pratade med min ungdomskamrat F. Han var ledsen över att en tjej som han tyckte mycket om hade i stort sett sagt upp bekantskapen med honom när han hade berättat för henne att han hade fått starkare känslor för henne än som vän. I samma veva lämnade en annan vän sin dåvarande sambo och själv hade jag väl det inte så värst kul på nåt plan alls. Folk i min närhet verkade alla mer eller mindre ha det stormigt eller må dåligt och det var då jag insåg att det var tvunget att ändras, för annars skulle ingen av oss orka.

Det tog flera år, men...

Det senaste halvåret har varit en gradvis stegrande uppåtspiral utan dess like. Jag tror ingen av oss har upplevt något sådan förut. Samma vän som hade problem med sin vän för 2½ år sedan, han ska gifta sig i år och verkar hur lycklig som helst, en annan vän är som det verkar på väg ur en depression och kommer att skaffa eget snart, vilket glädjer mig något oerhört. Och idag nås jag av en annan glädjande nyhet som är för privat för att skrivas om här eftersom jag inte vet vem som läser denna blogg eller inte. Och själv? Själv kan jag knappt tro att jag är där jag är just nu. Ibland tror jag inte det är sant, men det är det.

Till mina vänner och de som känner sig träffade, låt mig bara säga: tillsammans reser vi oss upp över alla andra dumfån och ser världen ur ett nytt perspektiv. Aldrig mer tillbaka till det som varit!


Kommentarer
Postat av: Larne

Fina tider, härliga tider :) Lycka är bättre än olycka, så är det o nu lever det lixom i vassen haha

2010-03-02 @ 11:33:38
Postat av: Linda

Du och din vass, hahahaha! :P

2010-03-02 @ 11:49:07
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: Lea

yeah!!!! instämmer <3

2010-03-02 @ 11:57:57
Postat av: Andreas

Inspirerande! :) <3

2010-03-03 @ 06:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0