All about today and other days

Jag fann mig själv upptagen flera dagar i rad för ovanlighetens skull. Faktum är att jag har varit iväg nästan varje dag i en veckas tid nu känns det som, men imorgon kommer jag att ta det soft, förutom kanske en springtur.

I torsdags var jag inne i stan och tog ut pengar uppe på univ efs jag sålt mina sista ryskaböcker. På vägen dit skedde en något filmisk incident, min hatt blåste av och en blond, snygg yngling fångade den och gav den tillbaka till mig med ett leende. Det är bara jag som råkar ut för såna här saker, haha. Anyway, är man singel så kanske det är ett bra raggningsknep, vad vet jag. Sen höll jag i hatten resten av dagen iaf, eftersom jag inte är singel menar jag, haha.

Sen kom Antoine in till stan och vi gick omkring i diverse affärer. Jag köpte bl.a. ett par lårhöga stövlar, likadana som jag redan har, men de var nedsatta till ett sånt fint pris att det inte gick att motstå. Ska slita ner de andra innan jag börjar på dessa. Dagen avslutades på Sjätte Tunnan i gamla stan, ett glas vitt slank ner, och sen hem. Det var en mycket fin dag.

Fredagen, då var jag ute och gjorde mitt prestationslopp på 4.6 km, haha, sen var det inte så mycket mer med det. Blixthuvudvärk på kvällen och slocknade tidigt.

Gårdagen, då var Antoine först och tränade och sen drog vi oss inåt stan igen för att gå på Etnografiska. Mycket intressant faktiskt. Fin dag på flera sätt. Den avslutades mer eller mer mindre på Burger King på Vasagatan, där mycket episka saker tog plats i somras skulle jag vilja säga. Vår vänskap sedimenterades på ett djupare plan i dessa trakter kring Vasagatan, vilket jag minns med mycket glädje. Det var förståelse, kärlek och vänskap på ett sånt plan att ingen som jag skulle förklara det för skulle förstå, det är jag övertygad om. Men så var det iaf... Sen avslutades kvällen med Melodifestivalen, där fel låt som vanligt vann. Iaf bra sällskap, så man får vara nöjd. Tack Larne och Antoine.

Och idag bjöd dagen på både Alice i Underlandet 3D, vilket fick mina stackars -11-ögon med brytningsfel att gå smått bananas. Efter halva filmen hade jag sån huvudvärk och trötta ögon att jag inte trodde det var sant, jag kände mig så vek. Men det släppte efter det som tur var. Filmen var mycket bra och sevärd. Sen framåt kvällen var det dags för lillebror att firas, och det gjordes med pompa och ståt! (bilder kommer mañana)


Da boyz, presented in 3D: Antoine, Mr Nestor och Dr Jens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0