Get rid of the ego

Det känns som att tiden rinner iväg och att jag inte har så stor koll på vad jag gör på dagarna egentligen. Senaste tiden har ändå varit mycket inspirerande på olika sätt och jag ser lyckan in många triviala saker som jag inte kunnat göra i samma utsträckning förut. Jag har förvisso alltid varit romantiker till sinnet, men med min själsfrände ser jag saker bortom mig själv som jag förut inte trodde var möjligt.

Han ger mig möjligheten till att utveckla mitt sinne på ett sånt sätt jag inte trodde var kommunicerbart mellan människor. Bara genom att tala sätter han verktygen i min hand till att förstå och bearbeta.

Människan måste en gång för alla göra upp med sitt ego, annars kommer vi aldrig att kunna förstå varandra eller bli lyckliga. Jag tänker inte lägga mer energi än nödvändigt på negativitet längre. Livet är för kort för att slösas bort och gå till spillo.




"There was this dream last night"


"There was this dream last night. In the flames I burned all my literature, all music from the past and the art that once was a part of my inner core.

I watched the photos of my dear friends a last time. What did I really know of them?

The night was silent but still I heard the cries of a million. I have always heard. As I slowly stood up the wind was blowing in my hair and she whispered something that brought a smile upon my face.  In that very moment the “I” was annihilated and replaced by the consciousness of “us”.

There was no center anymore of a selfish thought, only dynamic minds that was playing everywhere at the same time. Where there is no center, there is no core to be heavily infected with pain. From there, we walked into the light. ...."

 

-Andreas B. Castillio

 


Kommentarer
Postat av: [Vi]

Bland de allra finaste rader någonsin. Träffar rätt in i hjärtat på ett sätt som bara de som verkligen förstår din storhet kan förstå. [Vi] kan gå hur långt som helst. Ser dig med beundransvärda ögon varje dag och lär mig av din ödmjukhet, glädje och lycka. Du är min förebild och själsfrände. Älskar dig oändligt finaste...<3

2010-06-28 @ 21:18:47
Postat av: Linda

SV: [Vi], du ger mig det finaste varje dag bara genom att vara hos mig. Du är jag, jag är du. Bästis, loco, själis. Jag älskar dig! <3

2010-06-29 @ 09:46:38
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jätte fint skrivet! Man känner verkligen allt som du känner för honom. Otroligt fina ord. Jag hoppas han får läsa det!

2010-07-15 @ 17:18:01
URL: http://makrills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0