Besök från obygderna

Igår städade jag lägenheten som en gnu för att brorsan, Helene och Joppe skulle titta förbi i Rönninge där Andreas bor. Jesse hade köpt en båtmotor på Huddingevägen 500 (långt gatnummer!). Eftersom Tullinge/Tumba ligger bara drygt en halvmil från Rönninge föreslog jag att de kunde komma förbi en sväng på fika efter de plockat upp motorn. Så vid kvart i 17 ringde Jesse och sa att de åkte från Tullinge och då blev det bråttom att ge sig ner till centrum där jag skulle möta upp dem. Som tur var så kom Andreas far med bilen och gav mig skjuts ner till centrum och kort efter rullade ekipaget in i Rönninge, jag hoppade in i bilen mitt i rusningtrafiken och skrek. "Kör!!", haha!

Efter att ha fyllt på luft i däcken och köpt lite förnödenheter så begav vi oss uppåt Andreas boning och alla var mycket impade hur lantligt och fint det faktiskt är i Rönninge. Brorsan tyckte till och med att: "Ja vafan, man drar ju hela stan över en kam, men det här är ju redigt fint faktiskt", vilket torde vara ett gott betyg. Joppe trivdes som fisken i vattnet i Andreas lägenhet, speciellt när hon upptäckte Wii:et, som hon kommenterade med: "Jag kan komma upp i sommar och bo här, så kan du och jag sova i sängen och Andreas på golvet, så kan vi spela Wii hela dagarna!". Andreas tyckte det lät som en fantastisk idé, förutom att han nog var förvisad till golvet, haha. Joppe och jag testade att köra lite Mario & Sonic at the olympic games, vilket faktiskt gick rätt bra och som ledde till att Joppe blev ännu mer taggad.

Sen gick vi en sväng nere vid sjön och kollade omgivningarna innan herrskapet påbörjade sin långa färd hemåt. Mycket trevligt avbrott i vardagen att ha folket på spontanbesök sådär. Hoppas det blir fler gånger!


Andreas skojar till det med Joppe




Joppe ger igen!




Andreas och Jesse spanar ut mot sjön




Här tyckte de var mycket fint




Fasters plutt!!




Herr eller fru vattensnok låg på en brygga och solade sig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0