På 7 år

I came across a cache of photos...

Min brorsdotter Joppe (Jonna) föddes 2 månader för tidigt och var en liten bräcklig sak när jag för första gången såg henne. Hennes små fingrar var tändstickors storlek och det fanns i stort sett inga kläder som passade en sån liten krabat. För sju år sedan såg Jonna och jag ut som på bilden bredvid. Hon var kanske 40 cm lång och jag vägde 8 kilo mer än vad jag gör nu, samt hade kort svart stubb.

Jag funderar på hur mycket som faktiskt har ändrats under dessa 7 år, som egentligen gått relativt fort ändå. Såhär ser iaf Jonna och jag ut idag, 6 år och 8 månader senare (när bilden togs i april). Mitt hår är enormt mycket längre, jag har blivit både smalare och lite äldre (och förhoppningsvis lite visare). Jonna har växt upp till en övermäktigt lång blivande 7-åring med blont hår och bruna ögon, och med en personlighet som besitter teatraliska drag. Jag undrar hur nästa bild på oss om 7 år kommer att se ut. Förmodligen är Joppe en mäktig 180 cm lång 14-åring då. Det skulle inte förvåna mig ett dugg.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0