Pluggeri

Idag var jag och Antoine och skrev in oss på sociologin uppe på universitetet. Gick upp redan tjugo över 6 imorse för att skicka in hemtentan och sen åkte vi iväg tjugo i 8. Jag var grymt trött på vägen in, antagligen för att jag i grund och botten är morgontrött av mig och kvällsmänniska by heart, men även att jag slitit som ett djur med hemtentan i etnologin under hela gårdagen. Antoine var minsann också trött, så pass att hans ögon var smått rödsprängda, haha. En stor kopp kaffe direkt när man kom till universitetet, sen inskrivning. Jag hade redan innan småpratat om att det kanske vore en förträfflig idé om vi såg till att inte hamna i samma seminariegrupp, haha. Huvudanledningen var väl egentligen från min sida att det kanske vore bra om vi inte är parhästar konstant dygnet runt eller nåt, men när Antoine kom fram till hon som skrev in oss så sa hon: "Känner ni varandra? Då sätter jag er i samma grupp!", hahaha!

Aja, jag tror att jag kan överleva... Jag har ju överlevt att ha Antoine i klassen förut, då vi både läst det ena och andra tillsammans. Dock tror jag att Egyptenkursen vi gick i somras kan ha försummats lite eftersom det är himla kul att spela luffarschack... Känner dock att det kanske inte är läge att knuffa fram blocket till honom med ett redan ifyllt kryss, under sociologin. Det verkar vara ett rejält högt tempo med både gruppessä och hemtenta inom två veckors tid...

Efter vi skrivit in oss och Antoine ätit frukost så fortsatte jag vidare till idéhistorian för att få mig en hemtenta. Efter halva frågestunden smet jag vidare eftersom jag tyckte det inte gav så mycket. (Folk frågade vilket radavstånd man ska använda sig av på tentan och såna saker..)

Nu ska jag sätta igång och göra min hemtenta i idéhistoria så snart jag har tagit mig något att äta...



Här gick det visst upp ett ljus för mig, haha...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0