Träningsuppdatering

Jag har ju som sagt en träningsblogg tillsammans med Antoine och det är ju därför jag egentligen inte direkt nämner någonting om träningen i den här bloggen, men jag funderar ändå på att skriva lite om det emellanåt efs det ändå är en så pass stor del av mitt liv nuförtiden. Nu har jag ju ändå tränat hård styrketräning kombinerat med kondition i 1½ månad och måste säga att det har gett bra resultat. Jag har både blivit aningens tajtare/smalare på en del ställen, samt att jag har byggt relativt bra muskler so far.

Mitt träningschema som jag gör mitt yttersta för att följa, ser ut som följande:
  • Mån: Mage & rumpa + kondition 30 min
  • Ons: Bröst & biceps + kondition 30 min
  • Fre: Axlar & rygg + kondition 30 min
  • Sön: Ben & triceps + kondition 30 min
Vad har jag då egentligen för mål med den här rätt intensiva träningen? Ja, jag har iaf inte tänkt tävla, utan jag tycker bara att det är kul att träna och både min kropp och själ behöver det. Speciellt nu när jag inte har något fast arbete så behöver jag få ut energin någonstans istället för att sitta hemma och dega. Jag mår helt enkelt bättre både fysiskt och psykiskt av att träna hårt och jag skulle vilja rekommendera alla att testa. Dock måste jag poängtera vikten av regelbundenhet eftersom ingenting på långa vägar är gratis.


Från 30:e nov. Dags att ta nya formbilder snart kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0