Bijou Blanc

Förra veckan barskade jag upp mig rejält och bad Antoine att en gång för alla lära mig hur man använder FL Studio. Sagt och gjort, han gav mig en lektion utspritt på några timmar och vips var jag igång och skapade egen musik. Den största anledningen till att jag ville lära mig grunderna är att jag ville ha en "solokarriär", haha. Jag vill göra egna låtar och se var jag hamnar.

Så nu är jag halvvägs inne i en låt som jag kommer att släppa på min nya kompletterande Myspacesida inom en ganska snar framtid. Jag har inga låtar uppe än så länge, layouten är tillfällig, så sidan är inte speciellt intressant just nu, men för den som vill kolla in den iaf hittar den här.

Det som är lite märkligt är ju att musiken bestämmer över en, man bestämmer inte över musiken. När jag började lägga in beats så var det mest på skoj och jag hade någon vision om att jag skulle göra dansmusik/electronica eller hur man ska uttrycka det. Istället blir första låten mer åt soul/hiphophållet, vilket är väldigt märkligt efs det närmsta soul/hiphop jag har lyssnat på någonsin var väl TLC i gymnasiet, haha.

Spännande ska det iaf bli att se hur det här utvecklar sig och vart jag kommer att landa.

Kommentarer
Postat av: Patrick

Spännande! Lycka till :)

2010-08-09 @ 11:11:15
URL: http://paevdali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0